Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_wp_footnotes_kses_init' not found or invalid function name in /var/www/egeloev.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 308
Egeløvparken

Corona forsigtighedsprincipper for driften i KAB/3B

Som følge af den seneste udvikling i Corona-udbruddet har regeringen taget en ny strategi i brug. Den betyder, at Danmark fortsat skal fungere, men i andre rammer end normalt.

KAB og almene boliger repræsenterer en vigtig samfundsinstitution, og KAB vil gøre, hvad man kan for at sikre, at de funktioner, man har ansvaret for, kører videre så godt som muligt.

Hjemmearbejde

KAB støtter 100 % op om regeringens linje og gør, hvad man kan for at forsinke og inddæmme smitten med Corona-virus.

Derfor skal så mange som muligt arbejde hjemmefra fra i dag og foreløbigt 14 dage frem.

Det indebærer, at hvert område i KAB skal køre videre efter en plan, hvor området kan fungere med en basal drift, der varetager de vigtigste funktioner.

Udgangspunktet er som sagt, at flest mulige medarbejdere skal arbejde hjemmefra – det gælder også lederne. Men der vil være funktioner, der kun kan varetages på arbejdspladsen.

Sådan vil basal drift fungere

Ejendomskontorer lukker for personlige henvendelser pr. dags dato. Telefonerne vil blive taget i åbningstiden, som der lavet opslag om.

Driften lukker ligeledes også for besøg i jeres hjem.

Opgaver som skal løses er :

  • Akutte skader, f.eks. vandskader, toilet der løber voldsomt, afløb der er stoppet, sprængte vandrør og alle andre typer af forsikringsskader
  • Der kan være tyveri og hærværkssager der kræver en hurtig behandling.
  • Vinterforanstaltninger hvis der skulle komme frost eller sne, så skal dette klares.
  • Løbende affaldshåndtering.
  • Afholdelse af fraflytning og indflytningssyn, inden for de forholdsregler, som sundhedsmyndighederne anbefaler.

Opgaver som vil blive sat i bero:

  •                   Alle ikke akutte vedligeholdelsesopgaver ude som inde vil blive sat på pause, f.eks. alle udvendige grønne arbejder, så som beskæring og lignende.

Vores samarbejdspartnere(Håndværkere) er naturligvis også ramt og vil tage deres forholdsregler og agere derefter. Det betyder for os en begrænset service.

Ledende og administrativt personale vil arbejde hjemmefra.

Der vil forekomme 2 mandsskift, således at affaldshåndtering, evt. vaskeri etc. vil fungere.

HJEMMEKARANTÆNE

Der er en del danskere, der allerede er i hjemmekarantæne i øjeblikket, hvilket vi vil og skal acceptere.

Hjemmekarantæne betyder ikke nødvendigvis, at personerne er syge eller smitter, men de er i hjemmekarantæne for at begrænse eventuel smitte.

Selskabslokaler

Med hensyn til udlejning af selskabslokaler/beboerlokaler er indstillingen den at de suspendere de næste 14 dage. Det er vigtigt led i ikke at for mange samles ad gangen.