Warning: call_user_func_array() expects parameter 1 to be a valid callback, function '_wp_footnotes_kses_init' not found or invalid function name in /var/www/egeloev.dk/public_html/wp-includes/class-wp-hook.php on line 308
Egeløvparken

Kære beboer

Vi står i en svær tid med coronavirus, der har medført ændringer her i afdelingen; både i den daglige drift og i dagligdagen blandt vores beboere. Derfor denne information fra ejendomskontor og afdelingsbestyrelse.

Den daglige drift
I KAB/3B er der indført en række Corona forsigtighedsprincipper. Afdelingen vil naturligvis fortsat fungere men i andre rammer end normalt. Derfor arbejder afdelingens medarbejdere mest muligt hjemmefra foreløbigt 14 dage frem. Det betyder også, at ejendomskontoret er lukket for personlige henvendelser pr. 17. marts, og at driften lukker for besøg i jeres hjem. Telefonerne vil blive taget i åbningstiden.
Affaldshåndtering vil naturligvis blive håndteret. Derudover vil KAB køre videre efter en plan, hvor området kan fungere med en basal drift, der varetager de vigtigste funktioner.

Opgaver som vil blive løst, er:
• Akutte skader, f.eks. vandskader, toilet der løber voldsomt, afløb der er stoppet, sprængte vandrør og alle andre typer af forsikringsskader
• Der kan være tyveri og hærværkssager, der kræver en hurtig behandling.
• Vinterforanstaltninger hvis der skulle komme frost eller sne, så skal dette klares.
• Løbende affaldshåndtering.
• Afholdelse af fraflytning og indflytningssyn ifl. forholdsregler, som sundhedsmyndighederne anbefaler.

Opgaver, som vil blive sat i bero, er:
• Alle ikke-akutte vedligeholdelsesopgaver ude/inde vil blive sat på pause, f.eks. pasning af grønne områder.
• Vores samarbejdspartnere(håndværkere) er naturligvis også ramt og vil tage deres forholdsregler og agere derefter. Det betyder for os en begrænset service.

Du kan følge opdateringer fra driften på www.egeloev.dk.

Kommer der opdateringer der er særligt vigtige, vil vi naturligvis omdele information til alle beboere.

Opfordring til nabo-omsorg
Det er ikke kun rundt om i landet, at borgere, der er ældre eller udsatte helbredsmæssigt, skal passes på. Også i Egeløvparken bor både ældre og helbredsmæssigt sårbare beboere, som kan have behov for hjælp i den kommende tid. Derfor opfordrer vi alle beboere til at passe godt på hinanden og yde nabo-omsorg, hvor der er behov. Har du fx. kendskab til en nabo eller anden beboer, der er ældre eller udsat på helbredet, så spørg om de har brug for din hjælp til indkøb af mad eller medicin. Vi er i dag af myndighederne blevet opfordret til mest muligt onlineindkøb, så din hjælp kan også være, at du handler for din ældre nabo, når du bestiller til dig selv og din familie. Din nabo har måske ikke selv computer og kan gå på nettet og indkøbe online.
Når der ydes nabohjælp, er det vigtigt, at det gøres med omtanke, så man ikke udsætter sig selv eller sine naboer for unødig smitterisiko. Husk, at der kan gå op til 14 dage før man udviser symptomer, og at symptomerne er forskellige fra person til person. Sæt varerne ved døren, ring på og træd minimum en meter tilbage fra døren. Husk at kontanter er en stor smitterisiko, så aftal evt. at lave en bankoverførsel eller Mobilepay for varerne.

Facebook udveksling
Beboerne har en facebookside ”Egeløvparken Herlev”. Er du på facebook, så er der her mulighed for udveksling mellem beboere i Egeløvparken.

Udbringning af mad
Fransk Spisehus, der ligger i vores bebyggelse, tilbyder udbringning af frisklavet hverdagsmad alle hverdage for 65 kr. Leveres gratis i resten af marts ml. kl. 15 og 17.30. Kan også hentes på Sortemosevej 1B ml. kl. 14 og 14.30. Bestil senest kl. 10 om formiddagen samme dag, som du ønsker levering. Betales med mobilepay eller dankort ved levering. Se menuplan på franskspisehus.dk, hvor du også bestiller. For dem, der ikke kan bestille online, kan man lægge en besked på tlf. 70 87 56 93 med navn og adresse.

Med venlig hilsen

Afdelingsbestyrelsen og Ejendomskontoret
EGELØVPARKEN